LITTLE CAESARS TÜRKİYE CEO’SU ARIDURU: ‘SATIN ALMAYA GEL’ HİZMETİNDE YÜZDE 40 İNDİRİM İLE OYUNU DEĞİŞTİRİYORUZ
Çelebi Gıda A.Ş. ve Little Caesars Türkiye CEO’su Banu Arıduru, markanın Türkiye hikayesini yeniden yazmayı hedeflediklerini belirterek yeni kampanyayı duyurdu. Fiyat avantajlı Gel-Take hizmetinin artış sinyalleri verdiğini söyleyen Arıduru, stratejik planlarını bu yönde yenilediklerini söyledi. Sunabileceğimiz bir fiyat yapısı belirledik ama Gel-Buy’da yapılmamış bir şeyi yaparak yüzde 40 avantaj fırsatı yaratarak oyunun kurallarını değiştirdik. Biz de sizi destekleyeceğiz” dedi.
Pizza zinciri Little Caesars Pizza, Türkiye’deki fiyat politikasını değiştirdi. Yeni kampanyasını İstanbul’da bir otelde düzenlediği basın toplantısıyla duyuran Çelebi Gıda A.Ş. Little Caesars Türkiye CEO’su Banu Arıduru ise markanın Türkiye hikayesini yeniden yazmayı hedeflediklerini vurguladı. Arıduru, “Herkesin yüzde 40 indirimli fiyata kaliteli ve lezzetli pizza yiyeceği ‘Gel-Al’ hizmetinin çok yönlü avantajlarını müşterilerimizle paylaşacağımız yeni bir döneme başlıyoruz. Paket servis siparişlerinde alt fiyat politikasının uygulanmasını da içeren yeni fiyat stratejisi, en lezzetli pizzayı hızlı ve hızlı bir şekilde herkese ulaştırmaktır. Yemek için en iyi fiyattır” dedi.
“AİLE İLE PİZZA TÜKETİM ORANI YÜZDE 39”
Yeni dönem hakkında bilgi veren Arıduru, kampanyanın yıl sonuna kadar devam edeceğini belirterek, “Tüketici alışkanlıklarına ilişkin analizlerimiz bir süredir bize fiyat avantajlı Gel-Al hizmetinin yükseliş sinyallerini veriyordu, yeniledik. Bu yönde stratejik planlarımız var. Tüketimin yüzde 39 olduğunu görüyoruz. Konut hizmetlerinde bu oran yüzde 44. Her ailenin ayda bir veya iki kez pizza gecesi yapma eğiliminde olduğu görülüyor. Yeni stratejimizle, tüm sosyo-ekonomik kümeler için bu fırsatı yaratıyoruz.Müşterinin siparişini şubeden almak büyük bir maliyet avantajı getiriyor ve biz bu avantajın neredeyse tamamını müşterilerimize yansıtıyoruz.En lezzetli pizzayı sunabileceğimiz bir fiyat yapısı belirledik. , hızlı ve en uygun fiyata, eve sipariş pizzada Gel-Al’da yapılmamışı yaparak yüzde 40 avantaj fırsatı yarattık. Bir kampanyayla hem onun pizza yemesini sağlayacağız. En iyi pizzayı en hızlı şekilde alıp bütçesine destek oluyor.”
DÜNYA PİZZA PAZARININ 2022’DEN 2027’YE YÜZDE 86 BÜYÜMESİ BEKLENİYOR
Banu Arıduru’nun verdiği bilgiye göre; Dünya pizza pazarının 2022’den 2027’ye kadar yüzde 86 oranında büyümesi bekleniyor. Yeni nesil müşterilerin online alışkanlıkları, pizzanın paylaşılmasının kolay olması ve kalite standartlarının belli olması, yaratıcı ve yaratıcı olması gibi faktörler Bu büyümede farklı ürün seçeneklerinin etkisi var. 2022 yılında fast food pazarında yüzde 27 olan pizzanın payının 2027 yılında yüzde 42 olacağı tahmin ediliyor. Arıduru, Türkiye’nin de bu büyüme ivmesini yakalayacağını ifade ederek, ‘Euromonitor ve Deloitte’un bilgilerine göre; Türkiye’de 2021 yılında 130 milyar lira olan yiyecek ve içecek pazarının 2022 yılında neredeyse yüzde 100’e yakın bir artışla 256 milyar liraya ulaştığını görüyoruz. Restoranda yeme-içme alışkanlığı pandemi öncesinde yüzde 70 iken pandemide yüzde 43’e düştü, bugün yüzde 55’e çıktı. Gel-Take ve konut hizmetleri departmanının payı pandemi öncesinde yüzde 30 iken şu anda yüzde 45 bandında. Bilgiler, restoranlarda geçirilen sürenin azaldığını, farkın Gel-Take ve yatılı hizmete doğru kaydığını gösteriyor.”
5 YIL SONUNDA 600 ŞUBE HEDEFLENİYOR
Yıl sonunda yüzde 150 ciro artışı ve yüzde 80 reel büyüme hedeflediklerini belirten Arıduru, “Little Caesars Pizza, dünyanın en büyük üç pizza zincirinin ortasında yer alıyor ve dünyanın en büyük pizza zinciri unvanına sahibiz. Take Away hizmetinde dünyanın bir numaralı pizza zinciri. Take-away hizmeti Little Caesars Global’in uzun süredir başarıyla uyguladığı bir sistemdir. Yeni hedefimiz Little Caesars Türkiye’nin ‘Gel-Al’ hizmetini yaygınlaştırarak müşteri sayısını artırmaktır. Müşterinin yürüyerek gitmeyi tercih ettiği şubeler Türkiye’deki orta vadeli hedefimiz, müşteriye her yerde yakın olmak, gelip almak için zaman ve enerji harcamamak, bu sayede eve teslimatı azaltarak karbon ayak izini azaltmaktır. Değişim yaratıyoruz. Şu anda 120 olan şube sayımızı 2025 yılı sonunda 300’e çıkarmayı, 5 yıl içinde ise 600 şubeye ulaşmayı hedefliyoruz.”
‘İŞLETMECİLER YATIRIMLARINI YAKLAŞIK 2,5 YILDA GERİ ALARLAR’
Yapılacak reklam yatırımının şube başına satış sayısını yüzde 50 artıracağını tahmin ettiklerini belirten Arıduru, emlak ve inşaat departmanlarının bu talebi karşılayacak şekilde organize edildiğini sözlerine ekledi. Arıduru, “Little Caesars olarak yüzde 80 oranında franchise operasyonu yürütüyoruz. Herhangi bir şube bilgisi olmadan firmamıza başvuran franchise sahiplerimize; 24 günlük uygulamalı eğitimin yanı sıra; Operasyon yönetimi, pazarlama, stok yönetimi ve takibi, satış geliştirme, müşteri memnuniyeti, işe alım ve insan kaynakları yönetimi konularında sınıf eğitimleri veriyoruz. Şube yerinin bulunmasından inşaatına, açılış sürecindeki güçlendirmelerden, kendilerine atanan bölge müdürü ve operasyon yöneticisinin tüm çalışma süresi boyunca verdiği yönetim danışmanlığına kadar birçok temele güveniyoruz” dedi. Caesars Türkiye’nin her şey dahil şube açılış yatırım maliyetinin; 2 milyon 100 bin TL + KDV olduğunu ve işletmecilerin yaklaşık iki buçuk yılda yatırımlarını geri aldıklarını belirten Arıduru, yeni dönemde yoğun bir franchise talebi öngördüklerini söyledi. .
“ODAĞIMIZ HER ZAMAN EN LEZZETLİ PİZZA SUNMAK”
Banu Arıduru, Little Caesars’ın 14 yıl üst üste Amerika’nın en iyi fiyat-performans markası seçildiğini, Türkiye’deki hedeflerinin de bu olduğunu söyledi. Little Caesars Türkiye’nin kurulduğu günden bu yana müşteri odaklı yenilikleri geride bırakmadığını vurgulayan Arıduru, ‘Mevsiminde toplanan domates sosundan gerçek mozarella peynirine ve günlük pizza hamuruna kadar odak noktamız her zaman en lezzetli pizzayı sunmak oldu. Her şubede uygulama. Lezzet rekabetini her zaman fiyatın önünde tuttuk. Artık herkes en lezzetli pizzayı yesin diye çıtayı yükseltiyoruz, diyoruz ki bunlar da bizim fiyatlarımız.
“2023 itibarıyla satışların yüzde 75’i dijitalden geliyor”
Banu Arıduru, son iki yılda dijital dönüşüm ve yeni satış kanallarına anında entegrasyon sağlayan 2,5 milyon dolarlık teknoloji yatırımı yapıldığını, 2023 itibarıyla satışların yüzde 75’inin dijitalden geldiğini söyledi. Arıduru, “Siparişten tedarik zincirine kadar tüm süreçlerde başarıyla uygulanan dijital dönüşüm, değerli bir verimlilik artışı yarattı. Verimlilik daha akıllı fayda anlamına gelir ve biz tasarrufları müşteriye aktarmayı seçiyoruz. Şu andaki odak noktamız en iyi müşteri deneyimini yaratmaktır. Satış kanallarımızdaki müşteri değerlendirme noktaları bonus sistemlerimizin bir parçasıdır. Buna göre branşlarımızı puanlıyor ve geliştiriyoruz. Öte yandan tüm kanallardan gelen şikayetlere yanıt ve analiz süremizi 4 dakikaya indirerek 2019 yılında ikinci kez Complaintvar.com Fast food kategorisinde en yüksek müşteri memnuniyeti sağlayan marka seçildik. Bir satır.
4 MİLYON DOLARLIK REKLAM YATIRIMI YAPILDI
Little Caesars Türkiye CMO’su Pelin Çiftçioğlu, “6 yıldır devam eden dijital dönüşüm sürecimiz başarıyla bir noktaya ulaştı. Dijital dönüşümün henüz tamamlanmış bir kavram olmadığı günümüzde, yenilikler inanılmaz bir hızla hayata geçiriliyor ve bu yeniliklerin hem şubelerimiz hem de müşterilerimiz için en uygun yönlerini hızla hayata geçiriyoruz. Analitik tabanlı pazarlama uygulamalarıyla gerçek hedeflemeler yapıyor ve gerçek kararlar alıyoruz. Bu da verimliliğin artması anlamına geliyor” dedi.
Stratejinin kendisi kadar önemli olduğunu belirten Çiftçioğlu, Little Caesars Türkiye’nin yeni strateji döneminin de stratejinin kendisi kadar önemli olduğunu belirtti. 4 milyon dolar yatırım yaptık. Yaklaşık bir yıldır üzerinde çalıştığımız bu kampanyayla ‘Gel-Al’ hizmetini sadece kendi markamız için değil tüm segmentler için yaygınlaştıracağız. Öncü olmayı seviyoruz, lezzet avantajına imza attığımız bu kampanyayla alışkanlıkları değiştireceğiz.”